Kolacja fit na szybko – co zjeść?

Chociaż to śniadanie jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia, nie powinniśmy zapominać również o kolacji. Nawet jeśli jesteśmy na diecie, lekka kolacja jest wskazana. Gdy nie mamy czasu, by coś samodzielnie przygotować – możemy zdecydować się na jedzenie z dowozem. Oto pomysły kolacji fit na szybko i bez wychodzenia z domu.

Przegląd dań na kolację w wersji fit

  • Kolacja nie powinna być spożywana tuż przed snem. Zbyt tłusty i kaloryczny posiłek może sprawić, że będziemy mieć problemy z zaśnięciem.
  • Na kolację w wersji fit doskonale sprawdzi się sałatka, która jest źródłem wielu cennych witamin.
  • Pizza wcale nie musi być kaloryczna, ale pod warunkiem, że dobierzemy do niej odpowiednie dodatki warzywne. 

Co zjeść na zdrową kolację? 

Zdrowa kolacja powinna być pełnowartościowym posiłkiem, czyli mieć wszystkie niezbędne wartości odżywcze. Dobrze, gdy zawiera w sobie źródło białka, złożonych węglowodanów, nienasycone kwasy tłuszczowe, a także witaminy oraz minerały. Dzięki tak dobranemu posiłkowi spokojnie prześpimy całą noc i umożliwimy swojemu organizmowi regenerację w nocy. Aby jednak było to możliwe, musimy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  • nie jeść zbyt wiele – wieczorem nie potrzebujemy już tak dużo energii jak do południa, dlatego kolacja może być znacznie mniejsza i lżejsza. Zbyt duży, kaloryczny i tłusty posiłek sprawi, że nie będziemy dobrze spać. Pamiętajmy jednak i o tym, że kolacja fit również może być sycąca;
  • nie jeść zbyt późno – spożywanie późnych kolacji to gwarancja kłopotów z zaśnięciem. W dodatku, kiedy jemy późno w nocy, nasz organizm bardziej skłonny jest do przechowywania tych kalorii w postaci tłuszczu, aniżeli do ich spalania. Ponadto jedzenie późno w nocy może spowodować zgagę lub niestrawność;
  • nie jeść produktów ciężkostrawnych – jeżeli na noc zjemy coś ciężkostrawnego, możemy spodziewać się przykrych dolegliwości ze strony układu pokarmowego, a do tego mogą dojść problemy z zaśnięciem. Aby tego uniknąć, należy zrezygnować z potraw tłustych i smażonych na kolację.

Kiedy jeść fit kolację? 

Dietetycy są zgodni – ostatni posiłek należy zjeść około 2-3 godziny przed snem. Mitem jest, że ostatni posiłek powinno się spożyć najpóźniej o 18:00 – no chyba, że kładziemy się spać o 20:00 czy 21:00. Niektórzy nie jedzą kolacji, ponieważ boją się przytyć. Otóż przyczyną tycia nie jest samo zjedzenie kolacji, a jedzenie kalorycznego posiłku zbyt późno. 

Pomysł na zdrową kolację fit na szybko – sałatka na wynos

Kolacja fit powinna bogata być w produkty białkowe oraz warzywa, dlatego w tej roli świetnie sprawdzą się sałatki ze świeżych warzyw, które można zamówić bez wychodzenia z domu w Capri New w Krakowie. Sałatki na wynos dostępne są w menu w kilku wariantach – z kurczakiem, szynką parmeńską, awokado, łososiem, orzechami włoskimi, grillowaną cukinią i z wieloma innymi składnikami. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Podstawą każdej sałatki jest oczywiście mix sałat. Warto wiedzieć o tym, że liście sałaty są cennym źródłem witaminy A, E, C, zawierają również dużą dawkę kwasu foliowego oraz dobroczynne przeciwutleniacze. 

Pizza na fit kolację? Czy to w ogóle możliwie?

Niektórym z nas pizza kojarzy się z ciężkim i tłustym daniem. Otóż mity na temat kaloryczności pizzy zostały dawno obalone. Pizza sama w sobie nie jest kaloryczna, wszystko zależy od tego, jakie dodatki dobierzemy do niej. Tłuste sery, kilka rodzajów mięs na pewno podniosą kaloryczność tego dania. Jeśli wybierzemy jednak wariant na cienkim cieście, na którym dominować będą dodatki warzywne, możemy być spokojni, że nie przytyjemy, a nasza kolacja zyska nawet miano ,,fit”. Pizza nie jest daniem bezwartościowym, to źródło cennych witamin. Sos pomidorowy, który stanowi bazę niemal każdej pizzy, jest bogaty w likopen, a także zawiera witaminę A, witaminy z grupy B oraz potas. 

Jak widać, wcale nie trzeba rezygnować z kolacji, by utrzymać szczupłą sylwetkę. Wystarczy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. 

Nie masz pomysłu na obiad? Przeczytaj nasz artykuł: 4 propozycje na szybki posiłek bez wychodzenia z domu.

Szukasz pomysłu na zdrową i szybką kolację w wersji fit?
Przejdź do formularza zamawiania online i wybierz idealną sałatkę dla siebie

przejdź do systemu zamawiania

Złożenie zamówienia przez naszych klientów zajmuje MNIEJ NIŻ 3 MINUTY

Pizzę dowozimy w takie rejony Krakowa jak: Centrum (śródmieście), StradomBłoniaCichy KącikKleparzKrowodrza i ŁobzówMiasteczko AGH (akademiki), Kazimierz, okolice Rynku (Stare Miasto), Azory, Żabiniec, Grzegórzki (Dąbie), DębnikiPłaszówPodgórzeBonarkaRuczajLudwinów (os. Podwawelskie)Zabłocie, Kurdwanów, ŁagiewnikiZakrzówekBronowiceSalwator i Zwierzyniec oraz osiedla Bronowice Nowe (os. Widok)Widok-ZarzeczeSalwator City

Zobacz pozostałe artykuły

Poprzedni: «
Następny: